Chatboty w firmie – w jaki sposób mogą ułatwić pracę

Jeszcze niedawno o botach słyszeliśmy tylko w filmach SCI-FI. Dziś spotykamy je na co dzień, czasem nawet będąc nieświadomym. Jak to możliwe? Otóż celem ich twórców jest stworzenie takiego bota, który w jak największym stopniu będzie przypominał człowieka. Ta technologia otwiera nowe możliwości przed przedsiębiorcami. Jednak jak ją mądrze wykorzystać?

Potencjał chatbotów

Chatboty to rodzaj botów, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy. W idealnym świecie – w sposób naturalny. Oczywiście jest to możliwe, jednak wymaga większego nakładu pracy i wiedzy specjalistycznej. Wielu przedsiębiorców nie decyduje się na tak duże inwestycje. Zamiast tego wolą wykorzystać tą technologię do usprawnienia procesów w firmie w sposób niedoskonały, ale skuteczny. To znaczy, że implementują chatbota w komunikacji między pracownikami lub na linii pracownik – klient, informując, iż jest to rozmowa z botem, który może się mylić i zawsze można poprosić o rozmowę z konsultantem. Wydawałoby się, że to bez sensu, bo konsultanci i tak muszą czuwać. Jest to jednak znaczne odciążenie i ułatwienie pracy oraz pojawia się nowa możliwość ulokowania ich czasu i energii w innych projektach, które przyczynią się do rozwoju firmy. 

Czy potrzebny Ci chatbot?

Zastanawiasz się jaką funkcję w Twojej firmie miałby pełnić chatbot? Jest na to kilka pomysłów i w zależności od rodzaju branży oraz sposobu działania, warto dostosować chatbota do własnych potrzeb. Chatbot może wspierać działania marketingowe, obsługę klienta, call center oraz ułatwiać komunikację w firmie. Można go wprowadzić na swoją stronę internetową, sklep online, fanpage na Facebooku czy wewnętrzny, firmowy system. Coraz więcej firm oferuje takie usługi i warto temu się przyjrzeć, gdyż może to pozytywnie wpłynąć na kondycję finansową firmy.

Chatbot w dużej firmie

Jeśli zatrudniasz mnóstwo osób, a pracownicy w administracji i supporcie mają ręce pełne roboty, obsługując interesantów, zastanów się nad optymalizacją ich pracy i zastosowaniem chatbota, który będzie odpowiadał na powtarzające się pytania lub takiego, który będzie odpowiadał na pytania dotyczące konkretnego pracownika opierając się na jego numerze ID. Jak już wcześniej wspomniano, możliwe jest połączenie chatbota z wewnętrznym systemem, co zrobili już jedni z większych graczy na polskim rynku, zarówno z sektora FMCG jak i finansowego. 

Chatbot w małej firmie

Będąc właścicielem małej firmy, z pewnością prowadzisz działania marketingowe w sieci. Jeśli nie, czym prędzej powinieneś to zrobić, jeśli nie chcesz przegrać z konkurencją. I tutaj pomocny będzie chatbot, który ułatwi Ci budowanie zaangażowania z użytkownikami przez zabawy i konkursy. Umożliwi Ci przesyłanie wiadomości sponsorowanych tym, którzy wcześniej wyrazili na to zgodę, by poinformować ich o aktualnej promocji. Pomoże Ci w obsłudze klienta, odpowiadając w sposób automatyczny na powtarzające się pytania, a przede wszystkim pozytywnie wpłynie na zasięgi osiągane przez firmę.

Możliwości chatbota jest naprawdę wiele, wystarczy odrobina kreatywności i wiedzy lub rozmowa ze specjalistami w zakresie tej dziedziny. Nie obawiaj się inwestycji w tą technologię, a szybko zwróci Ci się z nawiązką.