Jakie korzyści dla Twojej firmy przyniesie chatbot

Chatboty to nowoczesna technologia, która coraz częściej wspiera firmy w obsłudze klienta, w marketingu oraz w działaniach PR-owych. Zobacz jak może wesprzeć Twój biznes i przekonaj się, czy warto w to inwestować.

Na czym polega wsparcie przez chatboty?

Zadaniem chatbotów jest automatyzacja komunikacji zarówno na płaszczyźnie firma-klient, jak również komunikacji wewnętrznej między pracownikami. Ułatwia klientom zdobycie istotnych informacji dotyczących na przykład aktualnych promocji, sposobu składania zamówienia, czy ułatwia składanie reklamacji – jeśli mowa o branży e-commerce. Natomiast chatbot działający wewnątrz firmy, pomaga porozumieć się pracownikom oraz może odpowiadać na szereg pytań kadrowych, związanych z zaświadczeniami czy urlopami oraz informować ich o wszelkich zmianach zachodzących w firmie. 

Czy inwestycja w chatbota się zwróci?

Niektórym wydaje się, że chatboty to dodatkowy wydatek, coś na zasadzie gadżetu – może być, ale nie musi. Ta mentalność jednak powoli się zmienia i wiele branż FMCG jak i bankowych zauważa duży potencjał chatbotów i zaczynają w niego inwestować. Nie bez przyczyny nie mówimy tu o wydatku, choć początkowo może nam się wydawać, że właśnie tak to wygląda. Wprowadzenie chatbota do biznesu wiąże się z kosztami – im bardziej rozbudowany i zsynchronizowany z istniejącymi już systemami i im bardziej naturalne rozmowy, tym wyższe koszty początkowe. Jednak po kilku miesiącach działania chatbota, można zauważyć zwrot z inwestycji w postaci odciążenia pracowników, zajmujących się powtarzalnymi zadaniami, opierającymi się na obsłudze czy to klientów czy pozostałych pracowników.  Wprowadzenie chatbota jest więc działaniem długoterminowym. Powierzając jego stworzenie renomowanej firmie, jaką jest KODA Bots, można być pewnym zwrotu kosztów z inwestycji. 

Większa sprzedaż przez chatbota

Wprowadzając chatbota do biznesu można spodziewać się wzrostu sprzedaży produktów i usług już w pierwszych miesiącach jego działania. Wystarczy, że będzie służył pomocą na stronie internetowej Twojego sklepu i będzie rozwiązywał typowe problemy zainteresowanych. Może nawet być formą interaktywnego FAQ, czyli pytań i odpowiedzi, których ludzie z reguły nie mogą znaleźć i nie czytają, bo wolą napisać maila z pytaniem. Wydłuża to czas od pierwszej interakcji do zakupu oraz może przyczynić się do tego, że klient zdecyduje się na kupno produktu u konkurencji, ponieważ tam nie napotkał tego problemu. Aby ograniczyć możliwość wystąpienia takiej sytuacji, warto wprowadzić chatbota, który na każdym etapie od przeglądania produktu do złożenia zamówienia, będzie towarzyszył klientowi i rozwiewał wszelkie wątpliwości. Aby taki chatbot dobrze działał i był realną pomocą, należy dokładnie prześledzić ścieżkę zakupową oraz zlokalizować problemy konsumentów. 

Budowanie marki na wielu płaszczyznach

Chatboty to technologia umożliwiająca łatwe organizowanie zabaw typu konkursy i quizy, które wpływają na budowanie dobrej i stabilnej relacji z klientem. Nie w każdym biznesie jest to najlepsze rozwiązanie, ale z pewnością sprawdzi się wszędzie tam, gdzie ma się styczność z młodą i zaangażowaną społecznością. Dlatego, jeśli jest to Twoja grupa docelowa, zastanów się nad wprowadzeniem chatbota do Twojego biznesu, ponieważ może to przynieść duże korzyści finansowe.